Jocs Mundials Special Olympics Berlín 2023.

Més d’un centenar d’esportistes amb discapacitat intel·lectual representen Espanya en els Jocs Mundials Special Olympics celebrats del 17 al 26 de juny a Berlín.

La delegació espanyola al complet està formada per 103 esportistes, 23 entrenadors i tres delegats, procedents de 8 comunitats autònomes: Andalusia, Aragó, Balears, Castella i Lleó, Galícia, Madrid, Regió de Múrcia i la Real Federació Espanyola d’Hoquei i Catalunya; que competeixen en bàsquet, bàsquet unificat, handbol unificat, ciclisme, hoquei herba, natació, tennistennis unificat, atletisme, futbol, gimnàstica rítmica, gimnàstica artística, golf, tennis de taula unificat i bàdminton unificat.

Els jocs reuneixen a Berlín a 7.000 esportistes de 190 nacions competint en 26 esports. Els i les nostres esportistes a escala catalana participen en les disciplines de bàsquet, hoquei, bàdminton, atletisme i gimnàstica esportiva i s’agrupen amb Special Olympics Espanya formant la delegació nacional.

Special Olympics Espanya: “Els jocs Mundials destaquen per unir persones de tot el món ressaltant la diversitat del moviment Special Olympics i demostrant que l’esport canvia vides. Seran uns dies d’intensos de competició, però sobretot d’inclusió, en els quals es posarà el punt de mira en les persones amb discapacitat intel·lectual i els seus assoliments.”

Durant els dies previs de la competició, del 12 al 16 de juny, les delegacions de tot el món van gaudir del programa Host Town: Cadascuna de les 190 delegacions va ser aparellada amb una comunitat diferent del país amb l’objectiu de proporcionals la possibilitat de conèixer la cultura i hospitalitat del país amfitrió. La ciutat que va acollir la delegació espanyola va ser Gangelt, en l’estat federal de Renània del Nord-Westfàlia.

Després d’aquests dies d’aclimatació, es va celebrar la cerimònia d’inauguració el 17 de juny en l’Estadi Olímpic de Berlín i es va marcar el tret de sortida per a les competicions.

Volem desitjar sort a tots i totes les esportistes en aquesta nova aventura olímpica!