< tornar a notícies

Arriba a Sant Cugat la Final Four de La Lliga Preferent Catalana de Bàsquet Voluntaris “la Caixa”- ACELL, per a joves amb discapacitat intel·lectual

1

Dissabte 15 de juliol a les instal·lacions ZEM Rambla del Celler es juga la Final Four de la Lliga Preferent de Bàsquet Voluntaris “la Caixa”- ACELL, per a joves amb discapacitat intel·lectual.

CaixaBank de la mà de l’Associació de Voluntaris de “la Caixa” i l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès recolzen la Lliga Preferent Catalana de Bàsquet Voluntaris “la Caixa”- ACELL, per a joves amb discapacitat intel·lectual.

– En aquesta final hi participaran 6 dels 10 equips de les províncies de Barcelona, Girona i Lleida, que han jugat durant tota la temporada; i estaran acompanyats per voluntaris de “la Caixa” d’arreu del territori català.

Sant Cugat del Vallès, 10 de juliol de 2017. CaixaBank, ACELL-Federació Catalana d’Esports per a persones amb discapacitat intel·lectual, l’Associació de Voluntaris de “la Caixa” i l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès han presentat avui la Final Four de la Lliga Preferent Catalana de Bàsquet Voluntaris “la Caixa”- ACELL, per a joves amb discapacitat intel·lectual, que es juga dissabte 15 de juliol a les instal·lacions ZEM Rambla del Celler, al Passatge de Coubertin, 3 de Sant Cugat del Vallès.

Declas representants:

Xavier Lao, director d’àrea de negoci de CaixaBank a Sant Cugat-Rubí- Cerdanyola; ha destacat les sinèrgies positives resultants de la participació de totes les entitats implicades, el consistori, CaixaBank, ACELL i l’Associació de Voluntaris de “la Caixa”. “El fet que la final four es pugui celebrar a Sant Cugat és la culminació d’aquest treball en equip, i un luxe”.

Jordi Jofra, delegat del Barcelonès i Vallès Occidental de l’Associació de Voluntaris de “la Caixa” ha mencionat l’important que resulta per als esportistes que participen en aquesta lliga el salt qualitatiu que ha suposat l’involucració de les diverses entitats. Ha volgut recordar especialment a Alfons Sánchez, antic president de l’Associació de Voluntaris de “la Caixa” i ja traspassat, qui amb la seva feina i dedicació va fer possible la creació d’aquesta lliga.

Alexandre Angosto, gerent ACELL-Federació Catalana d’Esports per a persones amb discapacitat intel·lectual, ha volgut destacar els beneficis que aquesta competició suposa pels esportistes, la creació d’aquesta lliga i de la celebració de la final four els motiva de manera molt positiva personal i esportivament.

Elvis Barrera, esportista que participa en la lliga, ha comentat com l’equip és una gran família per a tots ells.

Eloi Rovira, regidor d´esports de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, ha conclòs que per la ciutat és una gran satisfacció acollir aquesta final four, més si es té en compte que aquest 2017 Sant Cugat és Ciutat del Bàsquet Català. I ha fet una crida per a que tots els ciutadans puguin apropar-se al pavelló aquest dissabte per tal d’animar als esportistes que celebraran aquesta competició.

La Lliga Preferent Catalana de Bàsquet Voluntaris “la Caixa”- ACELL, per a joves amb discapacitat intel·lectual, és una Lliga a nivell interprovincial en què participen 10 equips, de les províncies de Barcelona, Girona i Lleida.

El projecte que neix fruit de la col·laboració entre CaixaBank, l’Associació de Voluntaris de “la Caixa” i ACELL té una vessant inclusiva, normalitzadora i promotora de l’esport per a persones amb discapacitat intel·lectual participants. La iniciativa respon a una petició dels propis equips de persones amb discapacitat intel·lectual, els quals volien poder jugar en condicions d’igualtat amb la resta de Federacions Esportives, un partit a camp propi i l’altre a camp rival (i no amb una única localització de tots els partits), amb els mateixos temps de joc i de descans.

En aquesta segona edició els equips participants a la lliga han estat: Grup Barna – Màgics (Barcelona), C.E. Horitzó A (Rubí), Prodis A (Terrassa), ACIDH A – Lluïsos de Gràcia (Barcelona), SESE Chicago (Barcelona), Fedamar Boet (Mataró), Joventut-Fedamar (Badalona), AMPANS la Salle (Manresa), La Fundació Ramón Noguera (Girona), VolCall – Força Lleida (Lleida).

La Final Four de la temporada 2016-2017 es jugarà des de les 9 hores del matí fins a les 15 hores de la tarda, i compte amb la participació de 6 dels 10 equips que han jugat durant tota la temporada: Sese Spurs, Barna Magics, Acidh a Lluisos de Gràcia, Fundació Ramon Noguera, Prodis i Volcall-Força Lleida

ACELL-Federació Catalana d’Esports per a persones amb discapacitat intel·lectual, que té com a missió la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual, mitjançant la pràctica de l’esport i de les activitats de lleure, és responsable de la part organitzativa i esportiva de la competició i la final.

L’Associació de Voluntaris de “la Caixa”, amb les delegacions del Barcelonès i Vallès Occidental, Barcelona Nord, Catalunya Central, Girona i Lleida estan molt compromesos amb el projecte i han treballat perquè la Lliga hagi estat tot un èxit per als participants animant als equips i donant suport a les taules, l’anotació de punts i en d’altres tasques organitzatives.

Reconeixement del compromís dels voluntaris de “la Caixa”

Un total de 9.225 voluntaris de “la Caixa” van realitzar més de 2.215 activitats solidàries en 2016, un 45% més que l’any anterior. A través de la cultura i l’esport, els empleats en actiu i jubilats, així com familiars i amics de “la Caixa” combaten la desigualtat en tots els territoris d’Espanya.

A Catalunya, fins al passat 30 de maig un total de 3.835 voluntaris de “la Caixa” han realitzat 386 activitats en què han participat 27.248 beneficiaris.

Amb especial èmfasi en la infància, persones de la tercera edat o amb alguna discapacitat, l’objectiu és la integració social de col·lectius en risc d’exclusió. Els voluntaris també acompanyen malalts hospitalitzats i les seves famílies, porten a terme recollides de llet infantil, aliments,

ACELL- Federació Catalana d’Esports per a persones amb discapacitat intel·lectual

La Federació ACELL és una entitat sense afany de lucre i declarada d’utilitat pública que té com a missió la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual mitjançant la pràctica de l’esport i el lleure. En la vessant esportiva seguim la filosofia de Special Olympics on el més important és l’esportista i creiem en la competició sempre i quan aquesta sigui justa, digna i equilibrada. En definitiva, adaptem els esports als nostres esportistes tot el que sigui necessari per ajudar al seu desenvolupament personal, treballant per a que facin seus tots els Valors de l’esport.