Inser-Sport, l’esport com a via d’inclusió social

DSC_0201 1

La Federació ACELL com a membre de l’UFEC (Unió de Federacions Esportives de Catalunya) ha format part del programa InserSport, dirigit a joves en risc d’exclusió social.

Des de l’Àrea d’Acció Social de l’UFEC s’ha posat en marxa aquest projecte per tal de treballar en xarxa entre les federacions i clubs esportius i sensibilitzar la societat d’aquesta problemàtica.

A través d’aquest programa d’inclusió social, els joves inscrits en el projecte que estan en risc d’exclusió social aprenen un esport, adquireixen hàbits saludables, obtenen un certificat federatiu que els permet treballar de monitors i àrbitres i són contractats per a una primera feina relacionada amb el que han estudiat. La voluntat del programa Insersport és que amb aquests estudis i amb la primera feina els joves puguin obrir nous camins laborals i personals.

La Federació ACELL ha format a una sèrie d’alumnes per tal que en un futur puguin treballar com a monitors d’esports amb persones amb discapacitat o proporcionar un coneixement base per seguir formant-se en aquest sector o en qualsevol altre.

A més els alumnes inscrits al programa han tingut l’oportunitat durant els mesos del curs de participar ens sessions informatives impartides per advocats laboralistes i fiscals per tal que coneguin els aspectes legals del món laboral, així com diferents projectes de voluntariat.

Maite Fandos, diputada de Benestar Social de la Diputació de Barcelona, va moderar una taula rodona amb dos dels representants del programa, i on el president de l’UFEC, Gerard Esteva va puntualitzar que “L’esport és un canal per arribar a la població, apostem perquè l’esport arribi a tots els col·lectius”.

En aquesta exitosa primera edició són 10 entitats que promouen el programa, però per la segona edició de l’InserSport, que començarà el 2018, des de l’UFEC es vol arribar a 16 federacions.