3 de desembre: Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat

El dia 3 de desembre és el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, un dia per reivindicar els drets de les persones amb discapacitat intel·lectual. Special Olympics Catalunya i la Federació ACELL enguany es van sumar a la Jornada reivindicativa organitzada per Dincat que va tenir lloc a la Plaça Universitat de Barcelona sota el lema “Tu i jo, els mateixos drets”.

Durant tot el dia per la Plaça Universitat hi van haver diferents activitats ludicofestives amb tallers, batucades, castellers, màgia, ioga, teatre, etc, i on també vam oferir una xocolatada calenta per fer passar el fred.

Per tal de fer palès el caràcter reivindicatiu de la jornada es va llegir el manifest. Els membres de l’Observatori de Drets de Dincat, la presidenta de Dincat, Rosa Cadenas, membre de la junta directiva de la Federació ACELL, Víctor Fernàndez i el vicepresident de Special Olympics Catalunya, Jordi Alavedra es van encarregar de la lectura del manifest a favor de què les persones amb discapacitat han de gaudir dels mateixos drets que qualsevol altre persona.

L’objectiu de la celebració internacional del Dia de les Persones amb Discapacitat, establerta per l’Assemblea General de les Nacions Unides , és prendre consciència de la situació de les persones amb diferents capacitats i lluitar per aconseguir millorar la qualitat de vida i la igualtat d’oportunitats dins la societat.

Acció reivindicativa a Lleida

Una altra acció reivindicativa va tenir lloc a Lleida durant el partit del Força Lleida en el pavelló de Barris Nord, un equip de la Federació ACELL va jugar un partit d’exhibició a la mitja part. A més, tot l’equip va mostrar a tot el públic una pancarta amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat.

Ofrena floral al Monument Superació

El Dia 3 de Desembre també es va fer la tradicional ofrena floral al monument Superació que honora als esportistes amb discapacitat situat en el recinte Mundet de Barcelona. Les diferents federacions esportives del sector com FCEDF, FECPC i FESC hi van ser presents. Marina Gómez, presidenta de la Federació ACELL, va encapçalar la delegació de la Federació ACELL.

Manifest 3 de desembre 2017

L’Organització de les Nacions Unides va aprovar una llei l’any 2006. Aquesta llei es diu Convenció sobre els Drets  de les Persones amb Discapacitat,  i recorda que les persones amb discapacitat  tenim els mateixos drets que qualsevol persona. Aquests són alguns dels nostres drets.

Tenim dret a rebre suports  per tenir les mateixes oportunitats que qualsevol altra persona.

Tenim dret a triar on volem viure i amb qui, i a tenir els suports que necessitem.

Tenim dret a treballar i a escollir la nostra feina, i a tenir les mateixes condicions que qualsevol altre treballador.

Tenim  dret a rebre informació clara,  a moure’ns i poder anar a tot arreu, sense barreres.

Tenim dret a anar al metge i als serveis de salut, i que estiguin adaptats a les nostres necessitats.

Tenim  dret a decidir sobre les qüestions que afecten la nostra vida,  amb els suports necessaris.

Tenim dret a rebre una educació inclusiva  amb la resta d’estudiants,  que respecti les nostres necessitats i ritme per aprendre, i a formar-nos durant tota la vida.

Tenim dret a viure sense por, i que ningú s’aprofiti o abusi de nosaltres. L’abús pot ser físic, psicològic, sexual o econòmic.

Tenim dret a ser part activa de la societat, a donar la nostra opinió i que es respecti,  i que es valorin les nostres aportacions.

Tenim  dret a triar els amics i amigues, a tenir parella i a decidir la relació que tots dos volem.  Tenim  dret a viure la sexualitat com vulguem.

Tenim dret a triar què ens agrada fer en el nostre  temps lliure,  i a escollir amb qui volem passar-nos-ho bé.

Tenim dret a què ningú miri el nostre cos nu,  ens faci fotos o ens toqui, sense el nostre permís. Tenim dret a què ningú miri o toqui les nostres coses, si no volem. Tenim dret a què no expliquin coses de la nostra vida, sense el nostre  consentiment.

La llei reconeix els nostres drets. Ara cal que la societat els respecti,  que l’administració els defensi,  i que nosaltres els fem valdre!