PROP DE 150 PERSONES PARTICIPEN EN EL 4T MÍTING DE BÀSQUET UNIFICAT

Esport Unificat és un programa que combina esportistes amb discapacitat intel·lectual amb esportistes sense discapacitat, en esports d’equip; tant de cara a l’entrenament com per a la competició.

El passat 22 de desembre es va celebrar en el Pavelló Santa Eugènia de Girona, el 4t Míting de Bàsquet Unificat, un torneig en el que participaven jugadors i jugadores amb discapacitat intel·lectual amb esportistes federats a la Federació Catalana de Basquetbol. Prop de 150 persones, provinents de diversos clubs hi van participar: CB Lluïsos de Gràcia, Fènix-Fundació, SESE Spurs, UE Sant Cugat, Barna Màgics, CB Banyoles, Escola Rel, Joventut de Badalona, CE Valldemia Maristes, CB Adepaf Figueres, AE Boet Mataró, Martinenc  i Fundació Fedamar.

El campionat estava organitzat per la Fundació del Bàsquet Català, amb la col·laboració de la Representació Territorial de Girona, l’Ajuntament de Girona i la Federació ACELL.

Enguany, el lema del torneig era: Compartim samarreta, compartim passió pel bàsquet, junts som millors! I és que el programa d’Esport Unificat és el major repte per fomentar la inclusió dels esportistes a través de l’esport, i és que la participació de persones amb i sense discapacitat és la millor mostra de les possibilitats que ofereix l’esport com a eina d’integració social. La competició de Bàsquet Unificat uneix a familiars, amics, jugadors, monitors, pares i mares.