< tornar a notícies

PROP DE 150 PERSONES PARTICIPEN EN EL 4T MÍTING DE BÀSQUET UNIFICAT

Esport Unificat és un programa que combina esportistes amb discapacitat intel·lectual amb esportistes sense discapacitat, en esports d’equip; tant de cara a l’entrenament com per a la competició.

El passat 22 de desembre es va celebrar en el Pavelló Santa Eugènia de Girona, el 4t Míting de Bàsquet Unificat, un torneig en el que participaven jugadors i jugadores amb discapacitat intel·lectual amb esportistes federats a la Federació Catalana de Basquetbol. Prop de 150 persones, provinents de diversos clubs hi van participar: CB Lluïsos de Gràcia, Fènix-Fundació, SESE Spurs, UE Sant Cugat, Barna Màgics, CB Banyoles, Escola Rel, Joventut de Badalona, CE Valldemia Maristes, CB Adepaf Figueres, AE Boet Mataró, Martinenc  i Fundació Fedamar.

El campionat estava organitzat per la Fundació del Bàsquet Català, amb la col·laboració de la Representació Territorial de Girona, l’Ajuntament de Girona i la Federació ACELL.

Enguany, el lema del torneig era: Compartim samarreta, compartim passió pel bàsquet, junts som millors! I és que el programa d’Esport Unificat és el major repte per fomentar la inclusió dels esportistes a través de l’esport, i és que la participació de persones amb i sense discapacitat és la millor mostra de les possibilitats que ofereix l’esport com a eina d’integració social. La competició de Bàsquet Unificat uneix a familiars, amics, jugadors, monitors, pares i mares.