La Federació Catalana d’Esports per a Persones amb Discapacitat Intel·lectual-ACELL és una entitat sense afany de lucre que té com a principal objectiu millorar la qualitat de vida del col·lectiu i fomentar la seva inclusió a la societat a través de l’esport i el lleure.

Dades pràctiques:

• 118 entitats membres i més de 3.800 llicències esportives

• 16 disciplines esportives: atletisme, bàsquet, handbol, tennis, tennis taula, petanca, vela, hoquei interior, futbol sala, natació, bàdminton, esquí, ciclisme, gimnàstica esportiva, equitació i proves motrius.

• Seguim la filosofia del moviment internacional Special Olympics, que aplega el major nombre d’esportistes amb discapacitat intel·lectual de tot el món, per la qual l’esportista és el més important i l’esport és una eina per transmetre valors, garantint que els atletes gaudeixen d’una competició digna, justa i equilibrada.

Oferta esportiva:

• Elaborem un calendari estable i regular de campionats a tot Catalunya, adaptats a totes les edats i graus de discapacitat.
  • Organitzem campionats territorials (Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona), de Catalunya, escolars, lligues catalanes i també participem en proves populars que organitzen entitats o institucions de tot el territori (Cursa de la Mercè, Jean Bouin, Garmin Barcelona Triathlon, Travessia del Port de Barcelona, etcètera).
  • Ens encarreguem de fer la selecció dels esportistes per a les competicions estatals i internacionals.
  • Com a federació catalana, organitzem conjuntament amb Special Olympics Catalunya i diferents ajuntaments, els Jocs Special Olympics a Catalunya. Aquest esdeveniment s’ha consolidat com una de les nostres activitats més notòries i de major projecció local i internacional. Els nostres esportistes hi adquireixen un protagonisme que els permet mostrar les seves capacitats a tota la societat, protagonitzant grans històries personals i de superació.
  • Comptem amb la col·laboració i el suport de diferents administracions (Generalitat de Catalunya, Diputacions provincials, Ajuntament de Barcelona i altres consistoris), institucions (UFEC-Unió de Federacions Esportives de Catalunya), altres federacions esportives catalanes, clubs i entitats privades, esportistes d’elit i professional del món de l’esport català i internacional.

Oferta de lleure:

• Dissenyem programes de vacances, respirs i caps de setmana. Comptem amb més de 1.300 places de vacances i respirs durant tot l’any.

• Oferim serveis directes als nostres federats en els àmbits de lleure i esport amb productes específics per a cadascun d’ells.