El departament d’esports de la Federació ACELL ofereix diferents serveis esportius tant a centres com a particulars.

Centres

Comptem amb professionals especialitzats per impartir entrenament, classes de diverses modalitats esportives, d’educació física, psicomotricitat i preparació física a entitats, escoles, centres ocupacions, centres especials de treball, AMPA, esplais i clubs esportius. El nostre equip tècnic té una àmplia experiència en el sector i una formació específica (psicopedagogia, INEFC, magisteri d’educació especial, en diferents federacions esportives catalanes, Special Olympics).

Aquests serveis es poden realitzar dins l’horari escolar i laboral o com a activitat extraescolar, amb la possibilitat de portar-se a terme a la instal·lació de la mateixa entitat, en qualsevol altre espai que l’entitat determini o a les instal·lacions de la Federació ACELL.

Particulars

Adreçat a aquelles persones que no poden practicar esport amb la seva entitat, centre, club o escola poden formar part de les diferents escoles esportives de la Federació ACELL dins dels grups creats, específicament, pel departament d’esports. S’hi pot apuntar qualsevol persona amb discapacitat intel·lectual, amb independència de l’edat i el grau de discapacitat.

Les modalitats de l’Escola Esportiva ACELL són:

• atletisme – natació
  • bàsquet – vela
  • futbol sala – tennis taula
  • gimnàstica artística – gimnàstica rítmica
  • esquí – handbol
  • tennis

Al gimnàs de la Federació ACELL (Gran Via de les Corts Catalanes, 645 9ª planta. Barcelona) també es poden realitzar diferents activitats:

• preparació física – musculació
  • G.A.B.C – aeròbic
  • streatching – steps

Campus d’estiu

Des de l’any 2002, el Complex Esportiu Municipal Mundet, gestionat per la Federació ACELL, acull durant el mes de juliol uns 50 esportistes que participen en les activitats esportives del Campus d’estiu. Les instal·lacions disposen d’1 piscina gran i 1 de petita, 3 pistes de bàsquet i 1 de futbol sala i a la Pista Municipal de Montbau, gestionada també per l’ACELL, hi ha 2 pistes de bàsquet i 1 de futbol sala.

El Campus d’estiu compta amb professorat especialitzat i amb la presència de destacades personalitats del món del futbol i el bàsquet. L’activitat s’estructura en diferents torns setmanals en funció de l’esport escollit, a banda de gaudir d’altres activitats com la natació, el tennis, l’hoquei i l’handbol.