98 ESPORTISTES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL PARTICIPEN EN EL CAMPIONAT TERRITORIAL D'ATLETISME

El passat diumenge 12 de maig es va celebrar el 17è Campionat Territorial d'Atletisme de la província de Barcelona, organitzat per la Federació ACELL, amb la col·laboració de Special Olympics Catalunya i l'Obra Social "La Caixa". La competició va tenir lloc a la Pista d'Atletisme Antonio Amorós de Santa Coloma de Gramenet i va comptar amb la participació de 98 esportistes amb discapacitat intel·lectual de 10 centres de la província de Barcelona. Entre els clubs participants hi havia el Club TEB, l'Escola Esportiva ACELL, la Cordada, el Club FEM, l'A.E. Catalonia, el C. At. Muntanyenc, el Rubricatus, el Crespi-Esport, la Fundació Prodis i l'Associació Sant Tomàs-Club Car. En primer lloc, es van disputar les proves classificatòries, en que els esportistes, dividits en categories (absoluta, sènior, juvenil i infantil) van disputar les curses de 3.000m, 1.500m, 400m, 200m, 100m i 80m, els relleus de 4x100m, les proves de salt d'alçada i salt de llargada i la prova de llançament de pes 4kg, 3kg, 2kg i 1kg. Els esportistes que van obtenir els millors registres, es van classificar per competir en les finals de cada prova atlètica. Paral·lelament, van tenir lloc les proves adaptades de 50m marxa, 60m assistits verbalment, 10m marxa assistida i de llançament de softbol per aquells esportistes amb majors dificultats. Al final de cada prova, tots els esportistes van rebre una medalla de participació, ja que, d'acord amb la filosofia de Special Olympics, tots som campions. 12 de maig de 2019