ÀNGELA ESCUDERO GUANYA EL PREMI "MIREIA TAPIADOR" A LA PROMOCIÓ DE L'ESPORT EN EL 12È PREMI DONA I ESPORT

L'Ajuntament de Barcelona va celebrar el passat dijous 30 de maig, la 12a edició del Premi Dona i Esport, un guardó que reconeix la trajectòria de les dones esportistes o promotores de l'esport amb motiu de la seva activitat personal i professional a la ciutat. Enguany, Àngela Escudero, coordinadora de petanca adaptada de la Federació Catalana d'Esports de Persones amb Discapacitat Física, va ser l'encarregada de recollir el guardó. L'Àngela porta més de 40 anys dedicats a l'esport. Va ser la primera àrbitra femenina de petanca de Catalunya i d'Espanya, a més d'àrbitra internacional. En les Olimpíades de Barcelona 92, va aconseguir que per primera vegada en la disciplina de petanca, les persones amb discapacitat poguessin tenir àrbitres oficials en aquest esport. A partir d'aquell moment, normalitza i adapta totes les normes i reglaments per a col·lectius amb discapacitat. Actualment, també exerceix com a tècnica de Special Olympics-ACELL i ha col·laborat en diferents edicions dels Jocs Special Olympics. El 2006 es va posar en marxa el Premi Mireia Tapiador (actualment anomenat premi Dona i Esport) amb la finalitat de fer visible la tasca de les dones unides per la seva passió i dedicació a l'activitat física i l'esport, però també amb la intenció d'obrir un nou camí a la difusió i al coneixement d'històries i reflexions sobre el paper de la dona en el món de l'esport, per tal de contribuir a una presència paritària en totes les franges d'edat i en tots els àmbits de l'activitat física i esportiva. 3 de juny de 2019