MÉS DE 170 ESPORTISTES PARTICIPEN EN EL CAMPIONAT TERRITORIAL DE BÀSQUET A BALAGUER

El dissabte 9 de febrer de 2019, el Pavelló INPACSA de Balaguer va acollir la 29a edició del Campionat Territorial de Bàsquet. Aquest campionat, organitzat per la delegació territorial de la Federació ACELL a Lleida, va comptar un any més amb el suport de l'Ajuntament de Balaguer, que per onzè any consecutiu va cedir el pavelló i va regalar trofeus pels participants. També es va comptar amb la col·laboració del Consell Comarcal de la Noguera, el Consell Català de l'esport, la Diputació de Lleida, el Club Esportiu L'Estel de Balaguer, la Federació Catalana de Bàsquet R.T. Lleida, La Creu Roja i el C.B. Balaguer i amb el suport Special Olympics Catalunya. 173 esportistes amb discapacitat intel·lectual de tota la província de Lleida, d'un total d'onze clubs, van participar en el campionat, competint en diferents categories en funció de les seves capacitats. Club Esportistes ACUDAM 11 ALBA DE TÀRREGA 10 ASPROS DE LLEIDA 19 ASVOLCALL -DOWN LLEIDA 24 FORÇA LLEIDA -ASPROS 11 L'ESTEL DE BALAGUER 32 LLAR SANT JOSEP DE LLEIDA 8 SALVADOR SEGUÍ DE LLEIDA 13 SANT JOAN DE DEU -ALMACELLES 22 SPECIAL OLYMPICS ANDORRA 13 SEDIS BÀSQUET 10 Les categories de joc es van dividir en dos, incloent 3 nivells diferents per cada una: COMPETICIÓ BÀSQUET AMB REGLAMENT FIBA: Dividit en tres nivells en funció de les capacitats intel·lectuals i motrius dels participants. En el primer nivell van participar 5 equips. Salvador Seguí de Lleida va ser el guanyador invicte d'aquesta categoria; ASVOLCALL Down Lleida van quedar segons, seguits per Special Olympics Andorra, l'Alba Stars i Força Lleida ASPROS Unipreus, respectivament. En el segon nivell van jugar 5 equips; la Llar de Sant Josep de Lleida va ser el campió d'aquesta categoria sense cedir cap derrota; els tres següents equips a la classificació van quedar empatats en victòries i derrotes (2-2) quedant en el següent ordre: CB Balaguer vermell segon, CB Mollerussa ACUDAM tercer i Sedis Airam quart. Va tancar la classificació l'equip ASPROS Força Lleida. El tercer nivell va comptar amb 2 equips. L'ASVOLCALL Down Lleida B i el CB Balaguer Blanc, que van disputar un partit molt igualat que es van emportar els del Segrià. Podeu veure tots els resultats i classificació Clicant aquí PROVES INDIVIDUALS I ADAPTADES Dividit també en tres nivells. A les proves individuals van participar 10 esportistes, conformant 4 equips, en una sèrie. A les proves adaptades de nivell IV, van competir 33 esportistes repartits en 14 equips i en tres sèries diferents. Per últim, en les proves adaptades de nivell V, van competir 4 equips amb 9 esportistes. Com sempre, cap participant de les proves adaptades es va quedar sense recompensa al seu esforç, rebent tots ells la seva medalla d'or, argent, bronze o participació en funció dels seus resultats. Després de la competició, va tenir lloc l'actuació del grup Batuka Pum de l'Escola l'Estel de Balaguer, i a continuació es van donar els trofeus als participants. Les següents autoritats van assistir i van col·laborar donant suport i repartint medalles i trofeus als participants: D. Jordi Ignasi Vidal Giné: Alcalde de Balaguer. Gemma Vilarasau Cinca: Regidor d'esports del Ajuntament de Balaguer. Joan Segura Torres. Delegat territorial Consell Català de l'esport Lleida. Sònia Valero. Vice-Presidenta Consell Comarcal de la Noguera. Maria Ángeles López Medina: Presidenta Associació L'Estel de Balaguer. Toni Salud, President del C.B. Balaguer. Cristina Sánchez: Directiva Representació Territorial de Lleida de la Federació Catalana de Basquetbol Anna Pàmies: presidenta R.T. Lleida de la Federació ACELL.